Viasat og Stofa indgår aftale om TV3 Sport 2

Ny treårig distributionsaftale udvider Stofas Viasat-tilbud med TV3 Sport 2, som parterne hidtil ikke har kunnet mødes om prismæssigt.

Efter et langt sejt forhandlingsforløb har Stofa og Viasat indgået ny treårig distributionsaftale, der gør TV3 Sport 2 til en del af Stofas tilbud. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

For få uger siden lød meldingen ellers fra Stofa, at forhandlingerne var tæt på at strande, og at alt tydede på, at det ville blive "svært at opnå en aftale". Prisen på TV3 Sport 2, som Viasat lancerede i foråret i forbindelse med overtagelsen af det tidligere TV 2 Sport, har hidtil skilt parterne. Men nu en aftale altså i hus.

"Imens forhandlingerne med Stofa har stået på, har vi modtaget henvendelser fra rigtig mange seere, som håbede, at der snart faldt en aftale på plads, så de var sikret Viasats kanaler inklusive TV3 Sport 2. Nu kan vi bekræfte den glædelige nyhed, at alle kanaler er tilgængelige," siger adm. direktør hos TV3, Kim Poder i meddelelsen.

Ud over Stofa-aftalen har Viasat for nylig indgået aftale med Yousee, hvor TV3 Sport 2 nu indgår som tilbud i fuldpakken. Indtil videre er kun TV3 Sport 1 tilgængelig hos Boxer TV.

TV3 to-go

Ud over udvidelsen med TV3 Sport 2 betyder den nye aftale også, at TV3 Puls "forfremmes" og flytter fra den store pakke til mellempakken, DK Pluspakken. Samtidig vil flere TV3-kanaler indgå i Stofas frit-valg tilbud, så de kan tilkøbes separat.  Endelig vil flere af Viasats kanaler indgå i Stofas digitale tilbud og tjenester - så man også kan se TV3 to-go på mobilen og bruge funktioner som start-forfra.

”Vi er meget glade for aftalen med Viasat. Der er ingen tvivl om, at Viasat har nogle af de stærkeste tv-kanaler herhjemme med nogle af de mest attraktive sports-rettigheder med både Champions League og Premier League. Derudover har vi med den nye aftale sikret større frihed til tv-seerne ved, at de ikke går glip af alt den gode underholdning. De kan tage den med på farten eller nå at se nogle af de programmer, de missede, da de blev vist på tv,” siger Stofas salgs- og indholdsdirektør, Kim Falkenhard i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også