Region Hovedstaden tegner mio. sponsorat på Lorry

Den regionale 24timers-kanal 'Lorry' har solgt et omfattende sponsorat til Region Hovedstaden, der strækker sig over 28 udsendelser.

24timers kanalen 'Lorry' har solgt et sponsorat til Region Hovedstaden, der strækker sig over 28 udsendelser.  Sponsoratet koster sammenlagt fire millioner kroner, skriver Frederiksborg Amts Avis ifølge tvnyt.com.

De sponserede tv-programmer kredser om bl.a. regionens arbejdsområder, f.eks. uddannelse af unge ufaglærte, velfærdsteknologi, bæredygtige boliger, sundhed og forskning.

Lorry og Region Hovedstaden har inden aftalen om udsendelserne blev indgået undersøgt, at sponsorat er lovligt. Og Lorrys produktion af programmerne er ifølge avisen i overensstemmelse med sponsorreglerne på radio og tv.

Regionrådsformand Vibeke Storm Rasmussen (S) oplyser, at sponsor har foreslået emner og kilder, men at Lorry producerer.

"De giver os mulighed for at fortælle om, hvad det er, vi laver. Vi har peget på nogle emnemuligheder og kilder, og ellers er programmerne produceret uden indblanding fra regionen. Det er et stykke 'story telling' om regionens dagligdag - uden medvirken af politikere," siger hun til Frederiksborg Amts Avis .

Ved seneste medieforlig blev DR's sponsorråderum strammet op, men det inkluderede ikke de regionale TV 2-stationer, der fik lov til at beholde sine sponsormuligheder. Lorry har eksempelvis også en vejrsponsor, oplyser direktør Dan Tschernia til MediaWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også