MediaWatch

TV 2 hæver toplinje og øger udgifter i digital strategi

Omsætningen voksede i TV 2 i første halvår, men en tocifret stigning i tv-stationens udgifter samt udbetaling i forlig med Viaplay Group slog bunden ud af driftsresultat.

Foto: TV 2 DANMARK

2022 har indtil videre givet mere indtjening, men også markant større udgifter for TV 2. Tv-stationen løftede sin samlede omsætning med 136 mio. kr. til 1,883 mia. kr. i første halvår, svarende til en vækst på 7,8 pct. Det fremgår af selskabets regnskab for andet kvartal.

Samtidig har årets første seks måneder budt på større udgifter i form af en udbetaling af 430 mio. kr. i et forlig med Viaplay Group, tidligere Nent, i årsrabatsagen. Det sendte driftsresultatet (ebit) til et tab på 262 mio. kr. Fraregner man den særlige post lyder driftsresultatet imidlertid på et plus på 168 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs