MediaWatch

Ny publiceringsstrategi bærer frugt for TV 2

Copenhagen TV Festival. To af TV 2’s mest streamede fiktionsserier de seneste 12 måneder røg i luften midt i grillsæsonen, hvor man for få år siden aldrig ville udgive nyt indhold ifølge executive producer. Hos DR begynder ny fiktionsstrategi at afspejle sig i indholdsproduktionen.

Foto: TV 2/PR

Streaming har ændret danskernes medievaner markant, og public service-stationerne TV 2 og DR mener at være ved at have greb om de muligheder og udfordringer, som de nye forbrugsmønstre giver.

Det var meldingen tirsdag eftermiddag under Copenhagen TV Festival, hvor DR’s udviklings- og fiktionschef, Henriette Marienlund, og senior executive producer for fiktion i TV 2, Pernille Bech Christensen, havde medbragt lister over det mest sete fiktionsindhold på deres streamingtjenester.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs