Top 20: "Badehotellet" havde marginalt flere seere end støttekoncert
![Christopher var blandt de kunstnere, som optrådte i "Sammen for Ukraine" lørdag aften. | Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13827394.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20220312-235935-L-1920x1079we.jpg)
TV 2's seermagnet "Badehotellet" lukkede og slukkede sin niende sæson med endnu et seertal på over en million. 1.074.000 for at være helt præcis.
Det viser analysebureauet Nielsens ugentlige tv-måling.
Indeværende sæson havde kun fem episoder, da optagelserne er blevet forsinkede af flere omgange med coronarestriktioner.
TV 2 har dog allerede varslet, at den tiende og sidste sæson af "Badehotellet" kommer til at indeholde otte episoder, som vil blive sendt i vinteren 2024.
Med kun 2.000 færre seere trak den store fælles transmission mellem DR1 og TV 2 fra Rådhuspladsen i København lørdag aften, "Sammen for Ukraine", også over en million seere og landede på 1.072.000.
Femte afsnit af DR's søndagsdrama, "Borgen - Riget, Magten og Æren", havde 663.000 seere, hvilket er 71.000 færre end ugen før.
Analysebureauet Nielsen registrerer live-seertid og VOSDAL, seertid samme dag som programmet er blevet sendt, men ikke forpremierer.
Nielsen registrerer også seertid på streamingplatforme, og i uge ti lå Netflix igen i top med en daglig seertid på 11 minutter og en ugentlig seertid på 78 minutter. Et lidt lavere forbrug i forhold til uge ni hvor tallene var henholdsvis 12 og 85 minutter.
TV 2 Play følger efter Netflix med 10 daglige og 71 ugentlige minutters seertid i gennemsnit. DRTV ligger umiddelbart efter TV 2 Play med 10 minutters daglig seertid og 70 minutter for ugen.
Herefter følger streamingtjenesterne YouSee TV & Film, Viaplay og Disney+ med henholdsvis ni, seks og fire minutter daglig seertid.