Bureauer: Krig i Ukraine giver skvulp på annoncemarkedet - men ingen større bølger

Putins invasion af Ukraine har fået nogle annoncører til at udskyde kampagner eller flytte reklamer væk fra indhold om krigen for at beskytte deres brand. Det oplever to mediebureauer, som dog understreger, at der er tale om små udsving, som ikke er i nærheden af coronanedlukningen i 2020.
Youtube er en af de kanaler, hvor annoncører tager særlige forholdsregler som følge af situationen i Ukraine. | Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix
Youtube er en af de kanaler, hvor annoncører tager særlige forholdsregler som følge af situationen i Ukraine. | Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix

Langt de fleste mediekanaler svømmer over med indhold om krigen i Ukraine, og det har fået nogle virksomheder til at overveje, om det virker upassende eller direkte skadeligt for virksomhedens brand, hvis deres reklamer bliver vist side om side med billeder af krig og ødelæggelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også