MediaWatch

Bureauer: Krig i Ukraine giver skvulp på annoncemarkedet - men ingen større bølger

Putins invasion af Ukraine har fået nogle annoncører til at udskyde kampagner eller flytte reklamer væk fra indhold om krigen for at beskytte deres brand. Det oplever to mediebureauer, som dog understreger, at der er tale om små udsving, som ikke er i nærheden af coronanedlukningen i 2020.

Youtube er en af de kanaler, hvor annoncører tager særlige forholdsregler som følge af situationen i Ukraine. | Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix

Langt de fleste mediekanaler svømmer over med indhold om krigen i Ukraine, og det har fået nogle virksomheder til at overveje, om det virker upassende eller direkte skadeligt for virksomhedens brand, hvis deres reklamer bliver vist side om side med billeder af krig og ødelæggelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Bureauerne Dentsu og MBA nedlægger stillinger

Svy stillinger i mediedelen af Dentsu Danmark er blevet nedlagt. Ifølge direktør er der tale om rettidig omhu med udsigt til et 2023, der vil blive præget af økonomisk krise. Hos reklamebureauet Mediacom Beyond Advertising, MBA, bliver fem afskediget, fordi bureauet oplever, at nogle kunder holder igen med projekter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs