Ekstra Bladets annoncører er bange for at blive kædet sammen med krig
![Thomas Lue Lytzen | Foto: Jes Petersen/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13791072.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7jykl42oydkx2pznnxt.jpg)
Annoncedirektør på Ekstra Bladet, Thomas Lue Lytzen, har efter Ruslands invasion af Ukraine oplevet, at flere annoncører er bekymrede over, om deres annoncer bliver sat i forbindelse med krigen, fortæller han til mediet Markedsføring.
Det gælder under ti annoncører i alt, udtaler han til Markedsføreing, men enkelte annoncører har helt valgt at sætte deres kampagner og annoncer på pause, mens Ekstra Bladet dækker krigen i Ukraine.
Thomas Lue Lytzen kan godt forstå annoncørernes bekymring og siger til Markedsføring, at "nogle er bekymrede for, at det kommer til at se ud, som om de forsøger at sælge deres varer på en tragisk baggrund."
Samtidig mener han ifølge mediet, at det er vigtigere end nogensinde, at annoncørerne støtter den frie og uafhængige presse, og at det vil blive et problem for avisen, hvis annoncørerne trækker sig.
Journalisterne på Ekstra Bladet har via avisens dataplatform "Relevance" mulighed for at slå reklamerne fra, når avisen f.eks. viser videoer af ødelæggelser og tilskadekomne, oplyser Thomas Lue Lutzen til Markedsføring.
Ekstra Bladets sårede journalister er evakueret
Omkring 30 medarbejdere er stoppet på Ekstra Bladet siden ledelsesskift
Relaterede artikler
Ekstra Bladets sårede journalister er evakueret
For abonnenter