MediaWatch

Tennis trækker flere seere til Discovery

Flere har blændet op for Discovery Networks' dækning af Australian Open på streaming og tv sammenlignet med 2021.

Det danske tennis-talent Clara Tausons deltagelse ved Australian Open har formentligt også trukket flere danske seere til. | Foto: William West/AFP/Ritzau Scanpix

Discovery Networks, der har de europæiske rettigheder til Grand Slam-tennisturneringen Australian Open, har i 2022 oplevet en stigning i opmærksomheden både på streaming og traditionelt tv. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Antallet af brugere, der har tunet ind for at se turneringens første uge via streamingtjenesten Discovery+ og Eurosport-platformene, er steget med 11 pct. på tværs af Discoverys streamingtilbud. Samtidig er tv-seningen på Eurosport steget med 13 pct. i gennemsnit i Europa i forhold til i 2021.

Broadcasteren har hældt flere ressourcer i dækningen af turneringen og har bl.a. gjort mere ud af nyhedsdækningen. Samtidig er der brugt mere krudt på on demand-indhold, der er særligt tilpasset streaming. Det er med til at forklare stigningen, lyder det.

"Det faktum, at publikum og engagement er steget så markant på alle vores platforme, er et vidnesbyrd om vores tilgang til at gøre indhold tilgængeligt, uanset hvordan seerne ønsker at se det," siger Søren Klæstrup, sportschef hos Discovery Danmark i meddelelsen.

Discovery har rettighederne til at vise Australian Open frem til 2031.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs