MediaWatch

TV 2 snupper Morten Bruun fra konkurrent

Den tidligere landsholdsspiller Morten Bruun skifter Discovery ud med TV 2 fra starten af februar.

TV 2 har i de seneste år erhvervet sig flere rettigheder til fodbold, og sideløbende er stationens stab af journalister og eksperter blevet udvidet.

Og nu skifter den tidligere landsholdsspiller Morten Bruun sit job hos konkurrenten Discovery ud med en fremtid på TV 2 fra starten af februar.

Det skriver TV 2 på sin hjemmeside. Han skal være fodboldekspert og analytiker på blandt andet Europa League, Conference League samt italiensk og spansk fodbold.

"2022 er også året, hvor Danmarks herrelandshold i fodbold kommer tilbage på TV 2s kanaler, og her bliver Morten Bruun ligeledes en central person i vores fodbolddækning," siger Kristian Hyldgaard, kanalchef for TV 2 SPORT og TV 2 SPORT X.

Morten Bruun ser frem til at arbejde videre med blandt andet dækningen af landsholdet.

"Et sjældent klubskifte i mit fodboldliv. Men timingen er rigtig. TV 2 er stedet at være i den kommende år, når vi taler fodboldrettigheder. Med landsholdet som flagskib. Jeg kommenterer min første kamp på min nye arbejdsplads den 5./6. februar," skriver Bruun på Twitter.

Her siger Bruun også pænt farvel til Discovery, hvor han har været tilknyttet i mere end 20 år.

Morten Bruun spillede som aktiv hele sin karriere hos Silkeborg IF, og han er med 424 kampe kamprekordholder i klubben.

Derudover opnåede han 11 kampe for det danske A-landshold og var i truppen, da Danmark i 1992 blev europamester.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs