Måling: Landsdækkende medier fylder mere i kommunal valgkamp

Selvom novembers valg udspiller sig på kommunalt- og regionalt plan, er det især i de landsdækkende medier, borgerne forventer at holde sig opdaterede under valgkampen, viser rundspørge, Wilke har foretaget for MediaWatch. Mange vil dog også søge information i de lokale medier.
Foto: Ritzau Scanpix
Foto: Ritzau Scanpix

Det er især Danmarks Radio og TV 2's tv-udsendelser og digitale nyhedsopdateringer på hhv. dr.dk og tv2.dk, der bliver kilde til danskernes viden om kandidaterne og generelle orientering op til og under det kommende kommunal- og regionalvalg. Det fremgår af en måling, analyseinstituttet Wilke har foretaget for MediaWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også