TV 2 flytter regional tv-annoncering fra flow til Play
![Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13365622.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20081021-064940-pf-1920x1081we%2520(2).jpg)
Fra nytår vil det ikke længere være muligt for annoncører at booke regionalt målrettede kampagner på TV 2's hovedkanal omkring de regionale udsendelser. Det oplyser TV 2 til Journalisten.
Regionale annoncer skal fra det nye år kun ligge som såkaldt addressable tv på TV 2 Play, hvor de i højere grad kan målrettes de målgrupper, de regionale og lokale annoncører vil have fat i.
"I forlængelse af TV 2 Plays rivende udvikling har vi udviklet det her i takt med, at annoncørerne af egen drift flyttede sig mere over til den form for annoncering. Og så har vi udviklet et bookingsystem, hvor ejendomsmægleren fra Rødekro selv kan definere og bestille kampagnen," siger TV 2's direktør for reklamesalg Peter Olafsson, som tilføjer, at den nye model er tænkt som et alternativ til annoncering på Facebook, som tilbyder langt mere målrettet annoncering.