MediaWatch

"Vi skal ikke bare halse efter markedet og de store streamingspillere"

Henriette Marienlund må med DR's kursskifte se sit direktørområde fordufte i udviklingens navn. I stedet skal hun i spidsen for en ny fiktionsafdeling sørge for, at DR-dna'et ikke forplumres, og at store produktioner bliver understøttet af DR's mange indholdsværktøjer.

Foto: PR/DR Agnete Schlichtkrull

Tiden er løbet fra DR's mangeårige organisationsstruktur, og den største kalv på udviklingens bål er umiddelbart direktørområdet DR Medier, som lader livet sammen med den såkaldte "bestiller-udfører-model".

Ofringen af DR Medier indstifter således en ny kurs for DR-skibet, hvor alle kanoner og kompasnåle peger mod det digitale og tværmediale. Det betyder også, at Henriette Marienlunds post som direktør for området forsvinder, og at hun i fremtiden bliver chef for en fiktionsafdeling under Kultur, Børn og Unge-området.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs