MediaWatch

Corona satte turnaround hos Warner Bros. tilbage

Forsinkede indtægter og ordrepause sendte Warner Bros. danske produktionsselskab i rødt i 2020. I år er takterne forbedret - men begrænset arbejdskraft er en udfordring, siger direktør.

Fredrik Hillerbrand, adm. direktør Warner Bros. Han er desuden formand for Producentforeningen. | Foto: PR/Warner Bros

Corona satte sit præg på den amerikanske mediekoncern Warner Bros. lokale produktionsselskab, Warner Bros. International Television Production Danmark, sidste år.

Selskabet, der bl.a. står bag TV 2-klassikeren "Årgang 0" og den nye danske udgave af "The Bachelor" til TV 2 Play, kom ud af med et underskud før skat på 2,2 mio. kr. mod et plus på næsten en halv mio. kroner i 2019. Bruttofortjenesten dalede fra 11,8 mio. kr. i 2019 til 10 mio. i 2020. I resultatet er medregnet coronakompensation fra statskassen på knap 2,7 mio. kr..

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs