MediaWatch

Corona satte turnaround hos Warner Bros. tilbage

Forsinkede indtægter og ordrepause sendte Warner Bros. danske produktionsselskab i rødt i 2020. I år er takterne forbedret - men begrænset arbejdskraft er en udfordring, siger direktør.

Fredrik Hillerbrand, adm. direktør Warner Bros. Han er desuden formand for Producentforeningen. | Foto: PR/Warner Bros

Corona satte sit præg på den amerikanske mediekoncern Warner Bros. lokale produktionsselskab, Warner Bros. International Television Production Danmark, sidste år.

Selskabet, der bl.a. står bag TV 2-klassikeren "Årgang 0" og den nye danske udgave af "The Bachelor" til TV 2 Play, kom ud af med et underskud før skat på 2,2 mio. kr. mod et plus på næsten en halv mio. kroner i 2019. Bruttofortjenesten dalede fra 11,8 mio. kr. i 2019 til 10 mio. i 2020. I resultatet er medregnet coronakompensation fra statskassen på knap 2,7 mio. kr..

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs