MediaWatch

Discovery øger abonnementsbasen og nyder godt af stigende annoncemarked

Tv-selskabet har fået yderligere tre millioner betalende abonnenter på tværs af sine tjenester i andet kvartal. Størstedelen er abonnenter på streamingtjenesten Discovery+, som blev lanceret i begyndelsen af året.

Discoverys adm. direktør David Zaslav er tilfreds med selskabets resultater. | Foto: Willy Sanjuan/AP/Ritzau Scanpix

Omsætning, annonceindtægter og antallet af nye abonnenter voksede yderligere i løbet af andet kvartal, viser Discovery Networks resultatopgørelse for andet kvartal ifølge The Wrap.

I de tre måneder maj, juni og juli kom der yderligere to millioner betalende abonnenter til, og dermed landede selskabet på 17 mio. abonnenter på tværs af alle kanaler og platforme globalt. I dag har Discovery rundet 18 mio. abonnenter, hvoraf størstedelen betaler til streamingtjenesten Discovery+, som blev lanceret i begyndelsen af året. Selskabet oplyser ikke den nøjagtige fordeling af abonnenter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs