MediaWatch

CNN lancerer abonnementsbetalt streaming til "nyhedsnarkomaner"

CNN har bekræftet sine planer om en dedikeret streamingtjeneste, der ifølge en pressemeddelelse fra selskabet henvender sig til "CNN superfans, nyhedsnarkomaner og fans af kvalitetsdokumentarer."

Foto: CNN

CNN+, en abonnementsbetalt streamingtjeneste fra CNN, vil blive lanceret i første kvartal 2022. Det skriver CNN i en pressemeddelelse, som bekræfter rygter om, at den 41 år gamle kabel-tv-station vil udvide sit nyhedsunivers med en dedikeret streamingtjeneste.

Ved lanceringen forventer CNN at kunne tilbyde 8-10 timers daglige live-udsendelser, dels fra kendte værter og programmer, dels med nye ansigter og nye formater. Programfladen vil blive suppleret med et miljø, hvor abonnenter kan interagere med eksperter og tv-værter.

"CNN opfandt kabel-tv-nyhederne i 1980, definerede onlinenyhederne i 1995 og tager nu andnu et vigtigt skridt i at udvide, hvad nyheder kan være, ved at lancere en direkte-til-forbrugeren streamingservice i 2022," siger Jeff Zucker, formand for CNN-ejer WarnerMedia News and Sports samt præsident for CNN Worldwide, i pressemeddelelsen.

Bagkatalog med i købet

Tjenesten vil desuden fra starten byde på et stort bagkatalog af tidligere CNN-programmer, herunder serier som "Anthony Bourdain: Parts Unknown" og  "Stanley Tucci: Searching for Italy."

CNN+ vil blive tilføjet i den eksisterende CNN-app for betalende tv-seere. App'en omfatter i dag lineære feed fra CNN International, HLN og den spanske udgave af CNN til abonnenter. Fra næste år kan tv-abonnenterne vælge at opgradere deres pakke med adgang til CNN+ og man kan oprette sig som CNN+-abonnent i appen alene for at tilgå den nye streamingkanal.

De gratis digitale nyheder vil fortsat blive udgivet på CNN.com og kunne tilgås på CNNs mobillapp.

Samtidig med pressemeddelelsen om den nye streamingtjeneste har CNN lanceret et site for CNN+, som indtil videre kun består af en mulighed for at skrive sig op til et nyhedsbrev.

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs