MediaWatch

DR åbner tre nye OL-kanaler på DRTV

Når OL-flammen når til Tokyo i næste uge blænder DR op for en ny OL-kanal, som kan streames døgnet rundt på DRTV. Derudover lanceres to kanaler, som vil sende fra mindre kendte discipliner.

Foto: Stefan Wermuth/Reuters/Ritzau Scanpix

DR har postet mange millioner i rettighederne til at sende live fra OL denne sommer, og det kommer der tre nye live-kanaler på DR's streamingplatform DRTV ud af. Det fremgår af en pressemeddelelse fra DR.

OL begynder 23. juli i Tokyo i Japan, og samtidig åbner DR for en 24-timers live-kanal, som skal supplere DR1 og DR2's dækning af sportsbegivenheden.

Ifølge DR vil den primære OL-kanal vise indhold fra guldkampe om dagen og sende højdepunkter fra den foregående dag om natten. Derudover vil to andre kanaler, også på DRTV, fokusere på mindre kendte discipliner.

Ifølge Peter Rosberg, publiceringschef i DR med ansvar for DRTV, skal det bl.a. give mulighed for at følge med i flere sportsgrene på én gang.

"OL-kanalerne på DRTV giver både seerne mulighed for at vælge mellem flere sportsgrene i det øjeblik, de sker, men de gør også, at vi lynhurtigt kan ændre sendefladen, når vi overraskes af dygtige atleter, der pludselig står med medaljechancer i deres disciplin. Fleksibiliteten gør, at vi kan give atleterne al den opbakning hjemme fra Danmark, vi overhovedet kan, og OL-kanalerne understreger, at DRTV er en levende og aktuel streamingtjeneste," siger Peter Rosberg.

DR deler OL-rettighederne på flow-tv cirka 50/50 med Discovery Networks, der har hovedejerskabet, og har dermed ikke rettighederne til det fulde program. Dog kan DR også vise og kommentere de sportsgrene, som Discovery har de lineære tv-rettigheder til, når konkurrencerne er slut. Discovery har rettigheder til at vise det fulde program digitalt.

Ifølge DR's seneste regnskab er der kastet 153 mio. kr. efter tv-rettighederne til OL i Tokyo samt det netop afsluttede EM i fodbold.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs