MediaWatch

DR og Discovery satser stort på kampen om OL-seere

Det kræver gedigne økonomiske og menneskelige ressourcer at dække OL i Tokyo. DR's ambition er at "binde danskerne sammen" med 1000 timers tv, og Discovery vil vise musklerne i Discovery+ frem, bl.a. gennem livedækning i døgndrift.

Foto: Issei Kato/Reuters/Ritzau Scanpix

Efter et års udsættelse står OL i Tokyo så småt for døren, og tv-stationerne DR og Discovery, der kommer til at stå for den danske dækning, er ved at geare op til verdens største sportscirkus, som er en af de tungeste poster på årets tv-kalender - selv når man medregner EM i fodbold.

DR kommer til at sende over 1000 timers tv i forbindelse med OL, og det kræver et stort mandskab, forklarer underdirektør for DR Nyheder og DR Sporten Anders Kern Boje.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs