MediaWatch

DR og Discovery satser stort på kampen om OL-seere

Det kræver gedigne økonomiske og menneskelige ressourcer at dække OL i Tokyo. DR's ambition er at "binde danskerne sammen" med 1000 timers tv, og Discovery vil vise musklerne i Discovery+ frem, bl.a. gennem livedækning i døgndrift.

Foto: Issei Kato/Reuters/Ritzau Scanpix

Efter et års udsættelse står OL i Tokyo så småt for døren, og tv-stationerne DR og Discovery, der kommer til at stå for den danske dækning, er ved at geare op til verdens største sportscirkus, som er en af de tungeste poster på årets tv-kalender - selv når man medregner EM i fodbold.

DR kommer til at sende over 1000 timers tv i forbindelse med OL, og det kræver et stort mandskab, forklarer underdirektør for DR Nyheder og DR Sporten Anders Kern Boje.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs