MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Muté Egede, Grønlands landsstyreformand, har sammen med flere oppositionspartier krævet en kulegravning af forløbet op til TV 2's usande og nu tilbagetrukkede historie. | Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Hvad så, kan I holde varmen, derude? Det kan vi, og det stål, der er den danske mediebranche, har også holdt sig rødglødende i endnu en uge. Lad os komme i trav med en rundtur i Mediedanmark.

Vi begynder overflyvningen i Rigsfællesskabets nordligste og største hjørne, Grønland, hvor en snebold blev sat i bevægelse, da TV 2 under dækningen af landstingsvalget i april bragte en kritisk, udokumenteret, usand og i sidste ende tilbagetrukket historie om formanden for partiet Inuit Ataqatigiit (IA), Múte Egede.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs