MediaWatch

Nent planlægger hollandsk udrulning af Viaplay i 2022

Sport skal sparke døren ind til det hollandske streamingmarked for Nents tjeneste Viaplay. Broadcasteren planlægger et nederlandsk indtog i første kvartal af 2022.

Den unge hollandske Formel 1-kører Max Verstappen har ifølge Nent øget hollændernes interesse for racerløbene. | Foto: Jan Sommer Frederiksen

Nordic Entertainment Group (Nent) løfter nu sløret for næste skridt i den internationale udvidelse, der skal sikre Viaplay 4,5 mio. betalende kunder uden for Norden i 2025.

Som det næste går broadcasterens streamingtjeneste i begyndelsen af 2022 i land i Holland, skriver Nent i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs