MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ugens gennemgang af begivenheder i mediebranchen drøner blandt andet forbi TV 2's adm. direktør, et nordjysk mediehus, der sælger fra, og et syddansk mediehus, der opgraderer et af sine produkter.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Det har været en kort arbejdsuge, men det betyder ikke, at der ikke har været nævneværdige nedslagspunkter. Vi tager et blik på dem herunder, inden påskefreden sænker sig.

Vi åbnede ugen med TV 2's adm. direktør Anne Engdal Stig Christensen, der satte ord på tv-stationens regnskab, der blev offentliggjort kort før weekenden. Hun fortalte blandt andet, at TV 2 fortsat er "dybt afhængig" af den klassiske distributionsomsætning, selvom udbredelsen gennem traditionel distribution fortsat var på tilbagegang i 2020.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs