MediaWatch

TV 2-direktør advarer mod tunnelsyn på medier i metoo-debat

En coronakrise, der prægede samfundet vidt og bredt i 2020, og et fornyet metoo-fokus, som satte dagsordenen i mediebranchen og særligt for TV 2, er blandt de overskrifter, som TV 2's adm. direktør sætter på det forgangne år.

Foto: Jonas Olufson

Hvis man alene ser på de nøgne tal, var 2020 et år med medvind for TV 2. Omsætningen voksede 7,5 pct. til godt 3,2 mia. kr., og overskuddet blev det største i selskabets historie med et plus på nederste linje på 328 mio. kr.

Men bag tallene gemmer andre overskrifter sig. Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør for TV 2, peger bl.a. på to ting, som har præget årets gang for tv-selskabet: Coronakrisen, som satte dagsordenen for mangt og meget i løbet af 2020, og det fornyede fokus på sexisme, krænkelser og grænseoverskridende adfærd, som mediebranchen i almindelighed og TV 2 i særdeleshed har stået centralt i.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs