MediaWatch

T-Mobile skrotter planer om egen tv-tjeneste

Efter relancering så sent som i november sidste år har T-Mobile besluttet sig for at lukke streamingtjenesten Tvision og retter nu i stedet sine kunders opmærksomhed på Youtube TV og Philo.

Foto: Daniel Bockwoldt/AP/Ritzau Scanpix

T-Mobile har sløjfet planerne om at indtage det digitale tv-marked på egen hånd, efter at mobilselskabet har haft svært ved at bygge sit smalle bundt af kanaler op til en profitabel forretning.

Det skriver Wall Street Journal.

Selskabet fortæller, at man vil afvikle tjenesten "Tvision" den 29. april og i stedet vende sine kunder mod tjenesten Philo samt Google's Youtube TV, som tilbyder en bred palette af direkte fjernsyn via internettet.

T-Mobile har siden 2018 ad flere omgange forsøgt at etablere sig på det digitale fjernsynsmarked og lancerede sidste år en ny version af sin tv-tjeneste.

Tjenesten var målrettet de millioner af amerikanske husholdninger, som har valgt at droppe traditionelle kabelpakker til fordel for internetstreaming.

Men det er aldrig lykkes at få ordenligt greb om markedet, og mobilselskabet har haft svært ved at udbyde nok kanaler til at konkurrere med kabelpakkerne.

T-Mobile er langtfra det eneste udfordrede selskab i feltet. Det har nemlig vist sig svært for flere udbydere at vinde indpas i den konkurrenceprægede branche.

Eksempelvis har konkurrenten AT&T set sin kundebase svinde ind siden 2018, mens Sony's tv-tjeneste, Playstation Vue, måtte slukke sidste år.

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs