MediaWatch

DR i charmeoffensiv mod småbørnsfamilier: Om et år skal hver anden kende "Minisjang"

Med lanceringen af "Minisjang" til de yngste børn og en stor animationssatning målrettet børnefamilier vil DR skabe modtræk til Youtube og Disney. "Det her er DR, som investerer flere penge i indhold til de yngste," siger kanalchef.

"Vi skal ikke til at vinke farvel til indhold fra Ramasjang eller andre børnetilbud på den her konto. Det her er en tilførsel af ny økonomi til DR’s børne- og familietilbud," siger Morten Skov Hansen om investeringen i nyt indhold til børn. | Foto: Bjarne Bergius Hermansen / DR

På mandag åbner DR dørene for de allermindste, når "Minisjang" går i luften som app og reservat på DRTV for de 1-3-årige.

Ifølge DR ser hver anden i den aldersgruppe i dag enten Youtube eller DR's Ramasjang, der er målrettet de 4-8-årige, ugentligt. Medieforbruget er altså etableret, og det skal DR's public service-stempel være synligt i, siger Morten Skov Hansen, der er chef for DR Ultra, Ramasjang og Minisjang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Heartbeats slutter sig til kritik af ændringer på Loud

Det vil være decideret konkurrenceforvridende, hvis Berlingske Media får godkendelse af Radio- og tv-nævnet til at øge sin ejerandel i den statsligt finansierede dab-kanal Loud. Det mener det lydproducerende medier Heartbeats ifølge Berlingske. Dermed tilslutter mediet sig kritikken fra Zetlands direktør Tav Klitgaard samt Podimos adm. direktør Morten Strunge, som over for MediaWatch har kaldt situationen "absurd"."At man nu kan handle offentlige støttekroner på denne her måde – og på den måde bygge en privat virksomhed endnu stærkere – synes jeg er vanvittigt og fuldstændig konkurrenceforvridende," siger Le Gammeltoft, stifter og kreativ direktør i Heartbeats.Kritikken går på, at dab-radioen Loud får ca. 65 mio. kr. årligt i offentlig støtte, og at Berlingske Media som hovedejer de kommende to år, indtil sendetilladelsen udløber, reelt vil få ca. 150 mio. kr. i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at styrke sin produktion af lydindhold.De hæfter sig sammenfattet ved, at Berlingske Media dermed de kommende to et halvt år reelt får i omegnen af 150 millioner kroner i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at løfte sin lydproduktion.Berlingske Media ønsker at øge sin ejerandel i Loud fra 40 til 91 pct. samt ændre stationens navn til 24syv.

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs