MediaWatch

Top 20: Næsten 700.000 så første afsnit af børnebagedyst

Debutafsnitttet af "Den store juniorbagedyst" trak færre tv-seere end sin storebror, men nok til en plads i top tre over de mest sete programmer i sidste uge.

Over 1 mio. fulgte fredag med i X-Factor på TV 2. | Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Masterchef på TV3 har længe haft en - og nu har Bagedysten på DR1 det også, efter DR lørdag lancerede en juniorudgave af seermagneten "Den store bagedyst". 686.000 seere sad klar til første afsnit af kagekonkurrencen, hvor børn mellem 12-15 år kæmper om dommernes gunst og mesterbagerforklæder, viser Kantar Gallups ugentlige tv-måling.

Mens voksenudgaven af Bagedysten har trukket over en million seere i seneste sæson, var interessen for DR's nybagte spinoff og lørdagsunderholdning nok til en tredjeplads på ugens liste over mest sete udsendelser - skarpt efterfulgt af TV 2's tirdagsudsendelse Ingemann, Fyn & Lolland-Falster, som 659.000 så med på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Heartbeats slutter sig til kritik af ændringer på Loud

Det vil være decideret konkurrenceforvridende, hvis Berlingske Media får godkendelse af Radio- og tv-nævnet til at øge sin ejerandel i den statsligt finansierede dab-kanal Loud. Det mener det lydproducerende medier Heartbeats ifølge Berlingske. Dermed tilslutter mediet sig kritikken fra Zetlands direktør Tav Klitgaard samt Podimos adm. direktør Morten Strunge, som over for MediaWatch har kaldt situationen "absurd"."At man nu kan handle offentlige støttekroner på denne her måde – og på den måde bygge en privat virksomhed endnu stærkere – synes jeg er vanvittigt og fuldstændig konkurrenceforvridende," siger Le Gammeltoft, stifter og kreativ direktør i Heartbeats.Kritikken går på, at dab-radioen Loud får ca. 65 mio. kr. årligt i offentlig støtte, og at Berlingske Media som hovedejer de kommende to år, indtil sendetilladelsen udløber, reelt vil få ca. 150 mio. kr. i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at styrke sin produktion af lydindhold.De hæfter sig sammenfattet ved, at Berlingske Media dermed de kommende to et halvt år reelt får i omegnen af 150 millioner kroner i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at løfte sin lydproduktion.Berlingske Media ønsker at øge sin ejerandel i Loud fra 40 til 91 pct. samt ændre stationens navn til 24syv.

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs