MediaWatch

Tv-seningen i Sverige har taget et hop i begyndelsen af 2021

SVT trækker den største del af fremgangen i tv-seningen i Sverige, som er steget i årets første to måneder.

Foto: Thomas Borberg

Den tid, som en gennemsnitlig svensker bruger på at se tv, er steget med 15 pct. i de første to måneder af 2021 sammenlignet med de samme måneder sidste år. Det skriver Dagens Media med henvisning til tal fra det svenske analyseselskab MMS.

I minutter svarer fremgangen til 15 minutter i januar og 10 minutter i februar i gennemsnit pr. svensk tv-seer. Størst er fremgangen for SVT, som er den svenske pendant til DR, med en fremgang i årets to første måneder på hhv. otte og fem minutter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs