MediaWatch

Danske husstande abonnenerer på flere streamingtjenester

Appetitten på streamingtjenester er stadig opadgående, og vi abonnenerer nu i snit på mere end tre af slagsen ifølge ny undersøgelse, der også sætter tal på væksten for Disney+.

DRTV, der ikke kræver abonnement, er blandt de mest populære streamingtjenester og bliver ifølge undersøgelsen brugt af 65 pct. | Foto: Uffe Weng

Streamingtjenesterne fylder mere i de danske husstande, skriver Berlingske.

Hver husstand abonnerer nu på 3,5 streamingtjenester i snit, mens det i 2020 lå på 2,8, viser en undersøgelse fra Wilke foretaget i februar.

"Lidt overraskende er danskernes tv-streamingforbrug ikke mættet endnu. Der er plads til både nye formater og abonnementer," siger Mette Stensbek Christensen, kommerciel direktør i Wilke til Berlingske.

Omkring en tredjedel svarer, at de har nået grænsen for, hvor mange streamingtjenester, de vil have inden for dørene. De mest populære streamingtjenester er DRTV, så Netflix, TV 2 Play og Viaplay, mens femtepladsen er erobret af Disney+, der kom til landet i efteråret, og som 29 pct. nu bruger ifølge undersøgelse. Det er en vækst fra de 20 pct., som Wilkes tilsvarende undersøgelse fra oktober viste.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs