MediaWatch

Tv-seningen har taget et stort hop i årets første måneder

Det er med en tocifret procentuel stigning, tv-seningen har lagt fra land med i januar og februar sammenlignet med samme periode sidste år. Nedlukning, dansk håndboldsucces og en sammenligningsperiode, hvor coronakrisen ikke for alvor havde meldt sig på banen, spiller ind, lyder det fra mediebureau.

Det danske herrelandshold i håndbold vandt guld ved VM, der blev afholdt i Egypten under stor bevågenhed fra danske tv-seere. | Foto: Mohamed Abd El Ghany/Reuters/Ritzau Scanpix

Appetitten på at se tv voksede i den danske befolkning i januar og februar sammenlignet med de samme to måneder sidste år.

Ifølge tal fra Kantar Gallup så en gennemsnitlig person i Danmark over 3 år i januar og februar tv i 162 minutter om dagen – 18 minutter mere end sidste år og i procentuelle termer en vækst på godt 12 pct., oplyser Lars Jørgensen, head of video and audio hos mediebureauet Omnicom Media Group.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs