Netflix nærmer sig fire millioner kunder i Sydkorea og afslører investeringsmål

I år vil Netflix bruge flere milliarder kroner på sydkoreansk indhold til sine snart fire millioner abonnenter i landet og til resten af verden.
Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Mike Blake/Reuters/Ritzau Scanpix

Netflix har fået godt fat i kunderne i Sydkorea. Streamingtjenesten havde ved årsskiftet således rundet 3,8 mio. abonnenter, hvilket svarer til, at cirka syv pct. af indbyggerne i Sydkorea er kunder hos Netflix. Det skriver Hollywood Reporter.

Streamingtjenesten, som gik i land i Sydkorea i efteråret 2015, planlægger i 2021 at skubbe yderligere til abonnementsudviklingen og vil spendere 500 mio. dollar svarende til tre mia. kr. på at producere lokalt indhold. Hidtil har Netflix stået bag 80 sydkoreanske produktioner.

"Publikum i hele verden forelsker sig i koreanske historier, kunstnere og kultur," lyder det fra Minyoung Kim, som er Netflix' chef for indhold i Sydkorea, Australien, New Zealand og det sydøstlige Asien.

Til sammenligning brugte Netflix i 2020 6,2 mia. kr. på britisk indhold - godt og vel dobbelt så meget, som man planlægger med i Sydkorea.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også