MediaWatch

TV 2 opruster teknologisk i jagten på nye Play-abonnenter

Ambitionerne om at nå 1,3 mio. streamingabonnenter i 2025 får TV 2 til at skrue op for den teknologiske udvikling. Digital udviklingsdirektør forventer at hyre 40 nye medarbejdere i år, men kampen om de digitale kompetencer er hård, og TV 2 skal i højere grad positioneres som mediatech-selskab for at kunne rekruttere de rigtige kræfter, lyder det.

Foto: TV 2 Danmark

TV 2 vil accelerere den teknologiske udvikling markant som led i 2025-strategien "TV 2 Play til alle". Her har mediekoncernen sat sejlene mod 1,3 mio. streaming-abonnenter i 2025 - knap og nap en fordobling fra de 700.000, TV 2 Play har i dag - og det kræver større investeringer i digital udvikling og drift, siger TV 2's digitale udviklingsdirektør, Rahul Yadav.

"Budgettet i 2021 er cirka fordoblet i forhold til, hvad vi havde i 2019. Det giver en idé om, hvor aggressivt vi øger indsatsen for at udvikle vores digitale produkter," siger Rahul Yadav, der kom til mediekoncernen fra KMD sidste sommer og bl.a. fik hovedopgaven med at udvikle TV 2 Play som TV 2's fremtidige hovedindgang.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs