MediaWatch

TV 2 opruster teknologisk i jagten på nye Play-abonnenter

Ambitionerne om at nå 1,3 mio. streamingabonnenter i 2025 får TV 2 til at skrue op for den teknologiske udvikling. Digital udviklingsdirektør forventer at hyre 40 nye medarbejdere i år, men kampen om de digitale kompetencer er hård, og TV 2 skal i højere grad positioneres som mediatech-selskab for at kunne rekruttere de rigtige kræfter, lyder det.

Foto: TV 2 Danmark

TV 2 vil accelerere den teknologiske udvikling markant som led i 2025-strategien "TV 2 Play til alle". Her har mediekoncernen sat sejlene mod 1,3 mio. streaming-abonnenter i 2025 - knap og nap en fordobling fra de 700.000, TV 2 Play har i dag - og det kræver større investeringer i digital udvikling og drift, siger TV 2's digitale udviklingsdirektør, Rahul Yadav.

"Budgettet i 2021 er cirka fordoblet i forhold til, hvad vi havde i 2019. Det giver en idé om, hvor aggressivt vi øger indsatsen for at udvikle vores digitale produkter," siger Rahul Yadav, der kom til mediekoncernen fra KMD sidste sommer og bl.a. fik hovedopgaven med at udvikle TV 2 Play som TV 2's fremtidige hovedindgang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs