MediaWatch

Tæt på hver fjerde omsætningskrone hos TV 2 var digital i 2020

Vækst i antallet af abonnenter på TV 2 Play og i digitalt annonceprodukt var med til at løfte den digitale omsætning hos TV 2 i 2020.

Foto: Screenshot fra play.tv2.dk

25 pct. af omsætningen skal være digital i 2021. Sådan lød ambitionen fra TV 2 i 2018, og ved udgangen af 2020 – altså et år før tid – blev ambitionen "stort set" indfriet, oplyser TV 2.

I alt voksede den digitale del af omsætningen med godt 30 pct. i 2020. Væksten kom særligt fra vækst i abonnementsbasen på TV 2 Play, som i årets løb rundede 700.000, og fra det digitale annonceprodukt Addressable TV.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs