MediaWatch

6 ud af 10 svenske husstande betaler for en streamingtjeneste

Det svenske streamingmarked voksede i 2020 i løbet af coronakrisen, viser analyse.

Foto: Martin Meissner/AP/Ritzau Scanpix

Appetitten på at betale for en streamingtjeneste blev større i 2020 blandt svenskere. Det skriver analyseselskabet Mediavision i en analyse.

Ifølge Mediavision nåede abonnementsfinansierede streamingtjenester ud til 60 pct. af de svenske husstande i fjerde kvartal af 2020 – en fremgang på 7 pct. i forhold til året før. I alt 2,6 mio. husstande betalte ved årets afslutning for mindst et streamingabonnement, og det svarer ti lantallet, der betaler for en traditionel tv-pakke ifølge Mediavision, der nævner coronakrisen som en del af bagtæppet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs