MediaWatch

Discovery satser på at trække kunder til ny streamingtjeneste med OL-rettigheder

Discovery Networks regner med, at dyrtindkøbte OL-rettigheder kan sikre en solid tilstrømning af kunder til streamingtjenesten Discovery+, der er ved at blive rullet ud globalt.

Foto: CHARLY TRIBALLEAU/AFP/Ritzau Scanpix

Mens vi i Danmark længe har haft adgang til Discovery Networks' nationale streamingtjeneste Dplay, har tv-koncernen barslet med en global udrulning og et navneskifte til Discovery+ med indgangen til 2021.

Tjenesten udrulles i dag i bl.a. USA og en række europæiske lande, og håbet er, at bl.a. tv-selskabets indkøb af rettighederne til De Olympiske Lege her i 2021- en handel til en værdi af i alt godt 7,9 mia. kr. - skal være med til at sende abonnementstallene i vejret hurtigt. Det skriver Financial Times.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs