Dansk Reklame Film ændrer måling og afregning af biografreklame

Når 2020 bliver til 2021, skal bureauer og annoncører vænne sig til en ny måde at afregne reklamer på, når de gør forretning med Dansk Reklame Film. Fremover vil salget basere sig på det faktiske antal solgte billetter. Ændringerne er et led i bestræbelserne på at fremme gennemsigtighed efter sag om underlevering i 2018.
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Fra årsskiftet vil Dansk Reklame Film, der er en del af Egmont-koncernen, basere sit salg af reklame på antallet af solgte billetter i landets biografsale.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også