Analyse: Disney+ stormer frem i Sverige

Få uger efter lanceringen har den amerikanske streamingtjeneste Disney+ nået 450.000 abonnenter i Sverige, vurderer analyseinstituttet Mediavision i en undersøgelse.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Disney+ har på kort tid fået fodfæste på det nordiske streamingmarked, skriver flere medier bl.a. DI Digital på baggrund af en pressemeddelelse fra analyseinstituttet Mediavision.

Disney+ blev lanceret i Norden 15. september og har ifølge Mediavision siden fået 450.000 kunder i Sverige.  Mediavision vurderer samtidig, at mere end 10 pct. af de nordiske husstande har købt ind på streamingtjenesten.

"I kombination med et stærkt brand som Disney kan en ny tjeneste i dag få en stor og hurtig gennemslagskraft. Prisfastsættelsen af ​​tjenesten spiller sandsynligvis også en rolle. Disney+ sælges til en lavere pris end de fleste andre konkurrerende tjenester," siger Marie Nilsson, adm. direktør for Mediavision, i en pressemeddelelse.

Ifølge Mediavisions analyse er indtoget fra Disney+ ikke sket på bekostning af andre streamingtjenester, men har fået nye streamingkunder på banen og flere til at købe en ekstra tjeneste.

"Hvad det betyder for husholdningers streamingudgifter eller for konkurrence på lidt længere sigt, kan vi kun gisne om. Men Disney+ er klart på rekordtid kommet ind på det konkurrenceprægede nordiske streamingmarked," siger Marie Nilsson.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også