DFI klar med ny millionpulje - skal udvikle publikum

Det Danske Filminstitut etablerer en ny såkaldt publikumspulje, der ved brug af data skal sætte fokus på publikumsudvikling og -research.
Foto: Louise Herrche Serup/Ritzau Scanpix
Foto: Louise Herrche Serup/Ritzau Scanpix

Som første del i en tretrinsraket, der skal styrke forholdet mellem publikum og film, etablerer Det Danske Filminstitut (DFI) en ny pulje på tre mio. kr., der afsættes til publikumsresearch og -udvikling under titlen Publikumsfokus. Det skriver Kulturmonitor.

Puljen er etableret på baggrund af rapporten "Publikum tættere på", som bl.a. satte fokus på branchens udfordring med at få involveret publikum i sine projekter.

(...) et af hovedformålene er at udvide analyseredskaberne, som vi i forvejen har mange af inde på Filminstituttet, men som vi kan se, at branchen stadig har brug for flere af. Så det handler både om at skabe indsigter, men også om at få dem til at indgå tidligere i projekterne," siger DFI’s lanceringskonsulent Sanne Junker Pedersen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også