Streaming stod for 25 procent af tv-forbruget i USA i 2. kvartal

En fjerdedel af tv-forbruget i USA foregik på streamingtjenester i seneste kvartal, viser tal fra analysefirmaet Nielsen. Ved årsskiftet var tallet en femtedel.
Streaming af film og tv-serier som HBO's Emmynominerede drama "Watchmen" tog en større bid af tv-forbruget i de amerikanske husstande i seneste kvartal
Streaming af film og tv-serier som HBO's Emmynominerede drama "Watchmen" tog en større bid af tv-forbruget i de amerikanske husstande i seneste kvartal

Streaming udgjorde end større del af de amerikanske tv-vaner i det seneste kvartal, skriver The Hollywood Reporter.

Ifølge en opgørelse fra analysefirmaet Nielsen stod streaming for 25 pct. af tv-forbruget i 2. kvartal, der var præget af nedlukning på grund af corona. Til sammenligning stod streaming for 19 pct. af tv-seningen i 4. kvartal 2019.

Mens den nye streamingtjeneste Disney+ udgjorde 4 pct. af streamingforbruget i 2. kvartal, så var Netflix den mest brugte - med en andel på 34 pct. Herefter fulgte Youtube med en andel på 20 pct. og Hulu, som hører under Disney-koncernen, med 11 pct.

De resterende 23 pct. af streamingforbruget blev lagt på resterende streamingtjenester som Apple TV+, skriver The Hollywood Reporter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også