MediaWatch

Streaming stod for 25 procent af tv-forbruget i USA i 2. kvartal

En fjerdedel af tv-forbruget i USA foregik på streamingtjenester i seneste kvartal, viser tal fra analysefirmaet Nielsen. Ved årsskiftet var tallet en femtedel.

Streaming af film og tv-serier som HBO's Emmynominerede drama "Watchmen" tog en større bid af tv-forbruget i de amerikanske husstande i seneste kvartal

Streaming udgjorde end større del af de amerikanske tv-vaner i det seneste kvartal, skriver The Hollywood Reporter.

Ifølge en opgørelse fra analysefirmaet Nielsen stod streaming for 25 pct. af tv-forbruget i 2. kvartal, der var præget af nedlukning på grund af corona. Til sammenligning stod streaming for 19 pct. af tv-seningen i 4. kvartal 2019.

Mens den nye streamingtjeneste Disney+ udgjorde 4 pct. af streamingforbruget i 2. kvartal, så var Netflix den mest brugte - med en andel på 34 pct. Herefter fulgte Youtube med en andel på 20 pct. og Hulu, som hører under Disney-koncernen, med 11 pct.

De resterende 23 pct. af streamingforbruget blev lagt på resterende streamingtjenester som Apple TV+, skriver The Hollywood Reporter.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs