MediaWatch

Britisk tv-selskab mistede 43 pct. af reklameomsætningen i andet kvartal

Et brat annoncefald hos britiske ITV var med til at skære 17 pct. af omsætningen i årets første seks måneder.

Foto: Neil Hall/Reuters/Ritzau Scanpix

Den britiske broadcaster ITV måtte se omsætningen fra annoncer dykke med 43 pct. i årets andet kvartal, der var stærkt præget af coronakrisen. Det skriver Financial Times.

Det bratte annoncefald kommer efter et første kvartal, hvor ITV's omsætning på dén front ellers steg med 2 pct. Dykket i andet kvartal betyder, at hele første halvår bød på et et annoncefald på 21 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs