MediaWatch

Coronakrisen skar 30 procent af Nents reklameomsætning i andet kvartal

Trods 200.000 flere streamingkunder måtte den svenske tv-koncern bag TV3-kanaler og Viaplay, Nent, se omsætningen falde 13 pct. i andet kvartal på grund af coronkrisen. Især annonceomsætningen og produktionsforretningen blev ramt.

Foto: PR/NENT

Et annoncemarked i backgear på grund af coronakrisen kostede tv-koncernen Nent en tredjedel af reklameindtægterne i andet kvartal sammenlignet med samme periode sidste år. Det viser kvartalsrapporten fra det børsnoterede selskab, der bl.a. driver streamingtjenesten Viaplay og TV3-kanalerne.

Samlet faldt Nents omsætning i kvartalet 13 pct. til 2,6 mia. svenske kr., ca. 1,9 mia. kr., mod 3,56 mia. svenske kr., ca. 2,6 mia. kr., i samme periode sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs