MediaWatch

Nedlukning skar halvdelen af traditionelle mediers annonceomsætning i Storbritannien

Traditionelle annoncekanaler såsom tv, print og outdoor mistede over en bred kam 48 pct. af den britiske omsætning under coronanedlukningen, viser tal fra Nielsen.

Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix

Coronanedlukningen blev en kostbar affære for det britiske annoncemarked, skriver The Guardian.

Mediet henviser til tal fra Nielsen, der har set på annonceforbruget fra 23. marts til 30. juni på tværs af tv, aviser, magasiner, radio, biograf og outdoor. Her viser tallene et samlet fald på 48 pct. i forhold til samme periode året forinden. Faldet var på 1,1 mia. pund svarende til godt 9 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs