Et it-skifte har med ét gjort Telias danske tv-forretning ikke så lidt større end hidtil troet målt på antal kunder. Det skriver Finans.
33.000 tv-kunder kunne Telia notere sig i det seneste kvartalsregnskab, og det var en stigning på 12.000 eller 57 pct. i forhold til 1. kvartal. Den bemærkelsesværdige vækst skyldes dog ikke, at 12.000 flere valgte Telia i kvartalet,men at Telias danske forretning har indført et nyt it-system til rapporteringen i finansafdelingen.
"Det har vist sig, at der har manglet rapportering på en række tv-abonnementer, så vi har rapporteret for få tv-kunder," forklarer pressechef i Telia, Mads Houe, om ændringen til Finans.
Telia har de seneste tre år oplevet en nedgang i antallet af tv-kunder. I 1. kvartal 2018 noterede selskabet 30.000 danske tv-kunder. Det tal var i 1. kvartal i år faldet til 21.000 - inden den nye rapportering samlede op på den blinde vinkel i kundebasen.