MediaWatch

Direktør forventer 40 procents fald på biografreklame i år

Nedlukningen af biografsale i forbindelse med coronakrisen og de restriktioner, som biograferne er genåbnet med, vil barbere en stor del af omsætningen af markedet for biografreklame i 2020, forudser direktør for Dansk Reklame Film.

Foto: Kristian Sæderup/Ritzau Scanpix

Et fald på omkring 40 pct. er, hvad Carsten Ellemo, adm. direktør for Dansk Reklame Film, forventer sig af biografreklamemarkedet i år som følge af coronanedlukningen og de begrænsninger, som genåbningen af biograferne er underlagt, skriver Markedsføring.

"Der åbnes jo med begrænset kapacitet for at værne om folks sundhed og skabe en tryg biografoplevelse, så der går forventeligt noget tid, før vi ser et normaliseret billetsalg, og dermed når vi på kort sigt også ud til færre med reklamerne i biograferne," siger Carsten Ellemo til mediet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs