MediaWatch

Skønsmænd sætter millionbeløb på konkurrenters tab i reklamesag mod TV 2

TV 2's tidligere rabatsystem om årsaftaler påførte Nent og Discovery et større milliontab, har skønsmænd foreløbig vurderet i forbindelse med retssag. Det har stadig lange udsigter, inden Østre Landsret tager stilling til, om TV 2 skal til lommerne i sagen.

Foto: Martin Lehmann

Det kostede Nordic Entertainment Group (Nent) og Discovery Networks et tab på mellem 50 og 350 mio. kr., at TV 2 i en periode misbrugte sin dominerende stilling gennem årsaftalerabatter.

Det anslår såkaldte skønsmænd, som har gransket sagen, i et endeligt udkast til en rapport, skriver TV 2 i sin årsrapport for 2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs