MediaWatch

Skønsmænd sætter millionbeløb på konkurrenters tab i reklamesag mod TV 2

TV 2's tidligere rabatsystem om årsaftaler påførte Nent og Discovery et større milliontab, har skønsmænd foreløbig vurderet i forbindelse med retssag. Det har stadig lange udsigter, inden Østre Landsret tager stilling til, om TV 2 skal til lommerne i sagen.

Foto: Martin Lehmann

Det kostede Nordic Entertainment Group (Nent) og Discovery Networks et tab på mellem 50 og 350 mio. kr., at TV 2 i en periode misbrugte sin dominerende stilling gennem årsaftalerabatter.

Det anslår såkaldte skønsmænd, som har gransket sagen, i et endeligt udkast til en rapport, skriver TV 2 i sin årsrapport for 2019.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs