MediaWatch

"Ligesom hele Danmark står i en ekstraordinær situation, gør vi det også i DR"

Coronakrisen har både programmæssige og økonomiske konsekvenser for DR, der fokuserer kræfterne på især én ting. Udskydelse og forkortede produktioner er på bordet for at få kabalen til at gå op, siger generaldirektør.

DR's generaldirektør Maria Rørbye Rønn. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Et annoncemarked under tungt pres udfordrer den danske mediebranche, efter tiltagene for at bekæmpe coronavirus har lagt en kraftig dæmper på samfundsaktiviteter og -økonomi.

Dén bekymring har det public service-finansierede DR ikke, men det betyder ikke, at coronakrisen går ubemærket hen – tværtimod. Aflyste og udskudte begivenheder, udskudte produktioner, markant flere udgifter til produktionen af nyheder og et koncerthus i total dvale er blandt de konsekvenser, som generaldirektør Maria Rørbye Rønn nævner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs