TV 2: Vi går glip af millionindtægter ved status quo på reklameregler

Selvom nyt direktiv åbner muligheden, vil regeringen ikke slække på de tv-reklametøjler, der i praksis primært gælder TV 2. Det ærgrer tv-stationen, der på flere fronter ønsker sig videre rammer.
Foto: Agnete Schlichtkrull/DR
Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

De danske reklameregler står ikke til at blive ændret synderligt, selvom EU-direktiv åbner for, at reklameminutterne på tv kan placeres mere fleksibelt end i dag. Og dén politiske holdning hos regeringen betyder ifølge TV 2, at selskabet går glip af øgede reklameindtægter på 50-75 mio. kr. om året. Det fremgår af et høringssvar fra tv-selskabet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også