MediaWatch

Reality skal hjælpe TV 2 Play med at holde på kunderne til sommer

I et forsøg på at fastholde eksisterende kunder og trække nye til på streamingtjenesten TV 2 Play producerer tv-selskabet amerikansk realityformat i dansk udgave.

Foto: Agnete Schlichtkrull/TV2

TV 2's streamingtjeneste TV 2 Play vil til sommer vise realityformatet "The Bachelor" i en dansk udgave for at styrke tjenesten hen over sommeren. Det skriver TV 2 i en meddelelse.

Ud over det nye realityformat slår TV 2 på en række sportsbegivenheder såsom Tour de France og Wimbledon som indhold, der skal fange de streamendes interesse og i sidste ende deres abonnementskroner i løbet af sommermånederne.

Netop dét at have indhold spredt ud over hele året er et fokusområde for en række streamingtjenester. Det er det, fordi en bredere fordeling ud over hele året øger sandsynligheden for, at brugerne finder relevant indhold og dermed forbliver kunder.

"Det, vi kommer til at bruge det næste lille år på, er at sørge for, at hullet om sommeren ikke er så stort. Vi har flyttet "Korpset" lidt frem og "Perfekte Steder" den anden vej, så de begge rækker længere ind i sommerperioden. Men det er ikke nok kun at flytte to programmer. Det, vi kigger på nu, er, hvad vi skal købe til den her sommerplan, der kan noget særligt stærkt, og om der er mere, vi skal flytte på," sagde Sune Roland Jensen, indholdschef for TV 2 Play og TV 2 Zulu, ved Copenhagen TV Festival i august.

"The Bachelor" vil bestå af fire ugentlige afsnit hen over otte sommeruger. Programformatet debuterede i 2002 i USA og er blevet i samlet set 32 lande, skriver TV 2.

TV 2 meddelte tidligere på ugen, at TV 2 Play har krydset 600.000 abonnenter.

TV 2 runder 600.000 Play-kunder: "Vi er den næststørste tv-distributør"

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere