Danske Spil skruer op for reklamer i januar

Det statsejede selskab har i årets første måned sendt flere reklamer i tv-fladen sammenholdt med samme periode sidste år, viser opgørelse. Det er til trods for melding om at ville gøre det modsatte.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

I løbet af årets første tre uger har Danske Spil øget sin eksponering af gamblingprodukter over for danskerne i tv-reklamer med 6 pct. sammenholdt med samme periode 2019, mens 81 pct. flere tv-seere er blevet eksponeret for konkrete bettingreklamer. Det skriver Børsen på baggrund af data fra Gallup Adfact.

Det er til trods for, at Danske Spil kort før jul fortalte, at koncernens reklametryk var på vej nedad. Danske Spil afviser ikke tallene over for Børsen, men peger på, at enkelte elementer i opgørelsen, herunder kasinoreklamer, kan være misvisende.

"Derfor er opgørelsen over udviklingen specifikt på kasinospil ikke korrekt," skriver Niels Erik Folmann, adm. direktør for Danske Licens Spil, i en mail til Børsen, hvor han dog ikke ønsker at uddybe hvor meget, det påvirker totalbilledet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også