MediaWatch

Discovery sænker prisen på sportsindhold i streamingoffensiv

Med et nyt fremstød for streamingtjenesten Dplay Sport vil Discovery fange de sportsinteresserede seere og trække nye kunder til. Det sker som et modtræk i tv-konfilkten med Yousee.

Discovery Networks sænker prisen på sportstjenenesten Dplay Sport i en ny kampagne, der skal trække nye streamingkunder til op til nytår, hvor tv-koncernen mister kabeldistributionen ud til tusindvis af Yousee-kunder.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra tv-koncernen.

Kampagnen sænker prisen på Dplay Sport det næste halve år fra 179 kr. til 99,95 og giver seerne adgang til Discovery Networks' 11 livekanaler samt sportsindhold som bl.a. Superliga-kampe, landholdets kvalifikationskampe i fodbold, Europa League, Le Mans med mere.

Fremstødet sker som et modtræk i den aktuelle konflikt mellem Discovery og Yousee, der fra nytår ikke længere har Discoverys kanaler som en del af tilbuddet.

"Med vores Dplay Sport-kampagne ønsker vi blandt andet at gøre vores sportsrettigheder så synlige og tilgængelige for så mange danskere som muligt. Vi håber samtidig, at dette tilbud kan være et godt alternativ til de mange Yousee-kunder, der mister adgangen til vores kanaler 1. januar," udtaler Christian Kemp, direktør hos Discovery Networks Danmark, i meddelelsen.

Eksisterende kunder på Dplay Sport vil automatisk få sænket prisen de næste seks måneder, fremgår det.

Yousee: Vi får ikke en ny aftale med Discovery inden nytår

Discovery afviser at stramme prisskruen i Yousee-forhandlinger

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere