MediaWatch

"Stranger Things" er del af Netflix-jagt for større merchandisesalg

Arrangementet, som er et af to i USA, er en del af den hidtil største reklamekampagne fra Netflix, der er verdens største streamingtjeneste.

Foto: Martin BUREAU / AFP / Ritzau Scanpix

Få dage før den amerikanske uafhængighedsdag 4. juli holdt Netflix et stort arrangement for salg af merchandise op til den tredje sæson af serien "Stranger Things" blev offentliggjort. Arrangementet blev holdt på stranden i Santa Monica, hvor fans kunne købe t-shirts, tage snap selfies eller købe sig en is.

Arrangementet, som er et af to i USA, er en del af den hidtil største reklamekampagne fra Netflix, der er verdens største streamingtjeneste, skriver Bloomberg News.

Over de seneste uger er tv-kanalen kommet med specielle Nike-sko, 80'er cykler og colaer fra dengang - alt for at gøre endnu mere reklame for den tredje sæson af serien.

Og mandag er Netflix startet en reklametur med Microsoft, hvor it-selskabet blandt andet udgiver en version af Windows 1 igen, som var den første version af Windows. Serien finder sted i 1985, hvilket ligeledes var året, hvor Windows kom på gaden.

Som enhver anden reklamekampagne er formålet dels at få dedikerede fans til fortsat at følge serien og dels at trække nye til.

Netflix har omkring 160 mio. abonnenter verden over, og selskabet forsøger nu at få en del af den 122 mia. dollar store kage, som merchandise relateret til underholdning udgør.

Netflix lover færre cigaretter i serier efter kritik

Skabere af Netflix-hitserie skal for retten for plagiat

Netflix har mere på spil efter konkurrenter har meldt deres ankomst

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere