MediaWatch

Mediebureau: Annoncespring mellem medier vil accelerere

Selvom de digitale kanaler fylder stadig mere i annoncemarkedet globalt såvel som i Danmark, udgør tv stadigvæk en tredjedel af kagen og falder kun let på verdensplan, viser prognose fra Dentsu. I Danmark er tv under større pres, vurderer direktør Mads Bredal.

Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark

Hvor mange penge vil der blive brugt på annoncer de næste par år – og hvor vil pengene blive spenderet? Det spørgsmål giver mediebureauet Dentsu et bud på i rapporten "Global Ad Spend Forecast", som samler prognoser for annoncesalget fra 59 markeder verden over.

Det globale marked står til at vokse 3,6 pct. i 2019 til 610 mia. dollar svarende til mere end 4000 mia. kr. Til sammenligning oplevede det danske annoncemarked en vækst på 1,8 pct. til knap 14 mia kr. sidste år – og ifølge Mads Bredal, adm. direktør for Dentsu Danmark, vil væksten på det danske marked ligge i det samme beskedne leje de næste par år også. Til gengæld vil der globalt såvel som i Danmark være store udsving kategorierne imellem:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs