MediaWatch

Mediebureau: Annoncespring mellem medier vil accelerere

Selvom de digitale kanaler fylder stadig mere i annoncemarkedet globalt såvel som i Danmark, udgør tv stadigvæk en tredjedel af kagen og falder kun let på verdensplan, viser prognose fra Dentsu. I Danmark er tv under større pres, vurderer direktør Mads Bredal.

Foto: PR/Dentsu Aegis Danmark

Hvor mange penge vil der blive brugt på annoncer de næste par år – og hvor vil pengene blive spenderet? Det spørgsmål giver mediebureauet Dentsu et bud på i rapporten "Global Ad Spend Forecast", som samler prognoser for annoncesalget fra 59 markeder verden over.

Det globale marked står til at vokse 3,6 pct. i 2019 til 610 mia. dollar svarende til mere end 4000 mia. kr. Til sammenligning oplevede det danske annoncemarked en vækst på 1,8 pct. til knap 14 mia kr. sidste år – og ifølge Mads Bredal, adm. direktør for Dentsu Danmark, vil væksten på det danske marked ligge i det samme beskedne leje de næste par år også. Til gengæld vil der globalt såvel som i Danmark være store udsving kategorierne imellem:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs