MediaWatch

X Factor-producent efter rekordår: Vi kigger rigtig meget på det digitale

Producenten Blu fordoblede bundlinjen sidste år, hvor signaturformatet X Factor flyttede fra DR til TV 2. Nye salg og større programpakker hører til forklaringen, siger direktør, der har blikket rettet mod især ét område i år.

Foto: Isak Hoffmeyer

Tv-producenten bag X Factor fik et ja fra flere og til mere sidste år, viser regnskabet.

Med en gedigen vækst i bruttoindtægterne på 25 pct. fordoblede selskabet, der er ejet af internationale Freemantle Media, driftresultat til 20 mio. kr. og bundlinjen til 15 mio. kr. Set over de seneste fem år er der sket en fordobling af bruttoresultatet, der landede på 60 mio. kr. sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs